Deze website maakt gebruik van cookies ter verbetering van de bezoekerservaring. Lees meer in het Privacybeleid van Het Oranje Kruis. OK

Sporten in de kou

Sporten in de kou

17 januari 2017

Het is koud, maar wil je jezelf houden aan je goede voornemens en toch blijven sporten? Let dan op de volgende tips van Sportzorg:

- Check de weersvoorspellingen zodat je niet voor verassingen komt te staan;

- Voorkom blessures door je spieren goed warm te laten worden en ook weer te laten afkoelen. In de wintermaanden is dat nog belangrijker dan in de rest van het jaar;

- Houd rekening met de gevoelstemperatuur. Bij een gure wind kan het vele malen kouder aanvoelen dan wat de thermometer aangeeft;

-Is het erg koud, dan is een muts geen overbodige luxe. Je verliest immers zo’n veertig procent van je energie via je hoofd!;

- Bij extreme kou is het aan te raden om je lippen en je gezicht in te vetten met vaseline;

- Laat je sportschoenen niet op de verwarming drogen, maar doe wat proppen krantenpapier in je schoenen;

- Zorg dat andere weggebruikers je kunnen zien in de regen en in het donker. Gebruik lampjes of reflecterende kleding.

Verdere informatie kunt u nalezen op www.sportzorg.nl

Download de Eerste Hulp tips

Dit zijn tips bij een aantal veel voorkomende ongelukken. Deze tips zijn door iedereen te gebruiken, maar met een Diploma Eerste Hulp bent u beter voorbereid. Dan kent u alle eerstehulphandelingen volledig.

Cursuskiezer

Zoek een EHBO cursus in uw plaats of bij u in de omgeving.

Informatie Layar

Hier vindt u de gebruiksaanwijzing bij Layar.