Ben je Bob? Zeg het hardop!

geplaatst op 10 juni 2019
Met de feestdagen voor de deur is half december de Bob Wintercampagne van start gegaan.
Deze campagne loopt tot half maart 2016 en heeft als doel automobilisten te stimuleren op een zo vroeg mogelijk moment aan hun directe omgeving op de alcohollocatie kenbaar te maken dat ze Bob zijn. Daarmee wordt het makkelijker om de Bob-rol te nemen en die consequent na te leven. Vroeg kenbaar maken van jezelf als Bob schept voor iedereen duidelijkheid over het voornemen van Bob om geen alcohol te drinken en na afloop veilig naar huis te rijden. Uit onderzoek weten we dat als mensen een dergelijke intentie uitspreken, ze meer geneigd zijn om zich eraan te houden. Daarbij doet diegene ook een beroep op zijn omgeving om hem/haar te helpen bij het nakomen van zijn voornemen. 
De Bob-campagne is een gezamenlijk initiatief van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, Veilig Verkeer Nederland (VVN) en importeurs en producenten van bier, wijn en gedistilleerde dranken. Het campagneteam van Veilig Verkeer Nederland zet zich gedurende het hele jaar in om Bobs te belonen bij alc